Vak NewZ

KLANT RAAKT WEG KWIJT IN WINKELAANBOD

In 70% van de gevallen beslist de klant pas in de supermarkt welke producten en merken worden aangeschaft. De Nederlandse consument laat zich steeds meer...

Besef reclametechnieken komt vanaf 10 jaar

Reclametechnieken, zoals premiums en gratis cadeautjes in verpakkingen en gebruik van bekende Nederlanders, worden pas door kinderen vanaf 10 jaar goed gezien en begrepen. Bij...

EDAH-ACTIE MET LOEKI DE LEEUW

Loeki de Leeuw komt terug op tv. Het voormalige Ster-leeuwtje speelt vanaf 22 augustus de hoofdrol in een nieuwe campagne van Edah en Edah Lekker...

Groeiende aandacht voor de “interne klant”

Het aantal op eigen personeel gerichte loyaliteitsprogramma's is de laatste maanden beduidend toegenomen. PromZ Magazine voorzag vorig jaar deze trend al door de groeiende krapte...

BURGER KING MOET STOPPEN MET RONALD MCDONALD

McDonald's heeft bij de rechter met succes bezwaar gemaakt tegen inbreuk op zijn character Ronald McDonald. De clown, sinds jaar en dag boegbeeld van de...

ATHLON GAAT PRIJSBEWUSTE LEASE-RIJDERS BELONEN

Athlon Carlease gaat lease-rijders die goedkoop tanken belonen met een spaar-programma. De beoogde miljoenenbesparing op brandstofkosten wil de leasemaatschappij teruggeven aan werkgevers.Leasekosten Leaserijders zijn tot...

Campina Optimel zet “genieten” centraal in actie

In opdracht van Campina Optimel, het zuivelmerk met 0% vet en waaraan geen suiker is toegevoegd, hebben Free for One (concept en inhoud) en ARA...

STRENGERE SALES PROMOTION WETGEVING OP KOMST

Aan Nederlandse adverteerders worden zeer snel beperkende regels op het terrein van sales promotion opgelegd. Zonder oog voor de adverteerders in de ons omringende landen,...

ACTIESITES LIJDEN ONDER FOUTEN

75 procent van de marketingcampagnes heeft te lijden onder fouten op de actiesite. Bij 14 procent van die campagnes zijn de fouten zo erg dat...