Branche-onderzoek - Promzvak

PromZ Market

PromZ Vak

The Supplier Days

PROMOTIONELE PRODUCTEN: EEN MARKT VAN MEER DAN € 1 MILJARD?

Een van de eerste dingen die je leert als je een marketingcursus volgt is het belang van het begrip ‘marktomvang’. De omvang van de markt...

VERGRIJST DE BRANCHE?

Een regelmatig terugkerend discussiepunt in vrijwel elke branche is de vraag of er sprake is van ‘vergrijzing’. Er zijn perioden dat jongeren binnen bepaalde sectoren...

DE BRANCHE BRUIST WEER

Het gaat goed met de branche van promotionele producten. Er is sprake van een stijgende omzet, we zijn volop bezig met duurzaamheid, de webshop is...

Distributeurs in België en Nederland: weinig verschillen

Voor het eerst heeft PromZ Vak in april 2022 een indicatief onderzoek uit laten voeren door onderzoekbureau One Question onder een vijftiental Belgische distributeurs van...

Corona ging, Oekraïne kwam en dus blijft de onzekerheid

Terugkijkend op de coronacrisis moeten we vaststellen dat de pandemie met name in het eerste jaar 2020 een sterk negatief effect op de omzetten van...

De Duitse promotionele producten branche in cijfers

In Duitsland laat brancheorganisatie GWW ieder jaar een groot marktonderzoek uitvoeren door onderzoeksbureau DIMA. Zaken als omzet, uitgaven aan promotionele producten en inzet van promotionele...

Het gaat beter, maar het kan nog beter

In 2020 stortte de omzet binnen de branche behoorlijk in. De distributeurs meldden over dat jaar een omzetverlies van 13,7%, de suppliers zelfs een omzetverlies...

Corona laat de branche nog steeds niet los

In het Distributeursonderzoek van november 2020 konden we een zeker optimisme vaststellen binnen de branche. Distributeurs rekenden toen op een omzetteruggang van een dikke 10%...

Duurzaamheid: waar staan we en waar gaan we naar toe?

uurzaamheid, wie heeft er niet mee te maken? Uit de diverse onderzoeken die in de afgelopen jaren voor PromZ Vak en PromZ Magazine zijn gehouden...