Groeiende aandacht voor de "interne klant" - PromZ Vak

Groeiende aandacht voor de “interne klant”

Het aantal op eigen personeel gerichte loyaliteitsprogramma’s is de laatste maanden beduidend toegenomen. PromZ Magazine voorzag vorig jaar deze trend al door de groeiende krapte op de arbeidsmarkt.Hoe groter de krapte op de arbeidsmarkt, hoe belangrijker het wordt om goed personeel vast te houden. Ondernemers richten dan ook steeds meer de blik op de ‘interne klant’, ofwel de eigen medewerkers, met behulp van loyaltyprogramma’s. Uit het in november gehouden onderzoek van PromZ Magazine onder opdrachtgevers kwam o.m. naar voren dat bedrijven – meer dan in voorgaande jaren – budget aanwenden voor dit soort programma’s. Arbeidsvoorwaarden liggen immers vast. Met loyalty- en incentiveprogramma’s creĆ«ren werkgevers extra mogelijkheden om de inzet van hun medewerkers extra te waarderen en – mede daardoor – hun trouw aan het bedrijf te vergroten. Distributeurs op PromZ Event 2008In toenemende mate bieden distributeurs in de promotionele productenbranche ook loyalty- en incentiveprogramma’s aan, waarbij ze ook zorg dragen voor de webomgeving en de fulfilment. Een groot aantal van deze distributeurs is aanwezig op PromZ Event 2008, de beurs voor promotionele producten en diensten, die op 8, 9 en 10 april plaatsvindt in de Jaarbeurs Utrecht.