Vak NewZ
High tech spaarprogramma van Pepsi
PepsiCo gaat consumenten belonen als ze via social media in een restaurant of fastfoodzaak Pepsi bestellen. Elke bestelling levert een punt op. Bij drie punten...
Geurpromotie voor bloemen
De Britse supermarktketen Waitrose experimenteert met 'geurpromoties'. Er worden geurstickers op bloemen geplakt, zodat consumenten kunnen ervaren hoe de bloemen thuis zullen ruiken.Consumenten kopen het...
Premiumblunders: het gaat niet altijd goed
Sommige premiums voldoen niet aan de noodzakelijke kwaliteitseisen en andere premiums slaan niet aan bij de doelgroep. Er moeten in Nederland magazijnen vol staan met...
Averechts effect van klantenkaarten
Steeds meer bedrijven zien het belang van loyale klanten en maken daar werk van. Het aantal loyalty programma's rijst de pan uit. Veel daarvan gebruiken...
Mattel: grootste marketingblunder 2007
De grootste marketingblunder van 2007 staat op naam van speelgoedfabrikant Mattel, aldus het Amerikaanse zakenblad Fortune. Mattel verdient deze twijfelachtige eer voor het op de...
Nieuw formule voor eindejaarspakketten
Relatiegeschenkenleverancier Joosten Promogifts en evenementenbureau Mood Concepts lanceren een 'kerstmarktformule' waarbij medewerkers hun eigen kerstpakketten kunnen shoppen. De sfeervolle, winterse kerstmarkt kan binnen het bedrijf...
Nieuw handboek over actiemarketing
Het laatst verschenen boek, 'Actiemarketing' van Ed van Eunen dateerde van 2003. Sindsdien kennen we webwinkels en social media. Bovendien is er op juridisch vlak...
Focus op de power van het promotionele product
Het promotionele product is ten onrechte nog wel eens het kind van de rekening. Als men zich beter zou realiseren welk resultaat promotionele producten sorteren,...
Column: Als ‘t om emotie gaat, willen we erbij zijn!
In de vorige editie van Promz Magazine liet Christel Keulers van Mitsubishi Motors nog eens duidelijk weten dat promotionele producten je merk en logo zichtbaar...