'Deze branche heeft marktleiders en merken nodig' - Promzvak

‘Deze branche heeft marktleiders en merken nodig’

De cijfers van distributeurs en suppliers kleuren dieprood. Er wordt geklaagd over inzakkende omzetten. Hoe financieel ongezond is de branche? Wat zijn de grootste bedreigingen? En wat moet er veranderen?

In PromZ Vak discussiëren Stef van der Velde (Giving Europe), Jos Schröer (Gemaco), Joop van Veelen (ProComm/PPP) en Ton Löbker (Compacon) over deze kwesties. Van Veelen vindt dat de branche zichzelf beter moet positioneren. Löbker signaleert een gebrek aan marktleiders en merken en baalt ervan dat suppliers in tenders garant staan voor distributeurs.

Zolang suppliers en distributeurs vooral naar elkaar blijven kijken, worden de kansen die er zijn, over het hoofd gezien. 'Het eigenbelang voorbij' geldt nu als nooit eerder… Van Veelen: ‘Met meer eenheid zouden we het vak sneller vooruit brengen.’

Lees meer in PromZ Vak nr 2, die deze week uitkomt.

Stef van der Velde – Jos Schröer – Ton Löbker – Joop van Veelen