Vak NewZ
Vrouwen gaan nog meer voor “groen” dan mannen
Doet u veel zaken met vrouwen? Bedenk dan dat vrouwen 'groene' producten nog belangrijker vinden dan mannen. En vrouwen doen in 2009 aan e-cocooning: dat...
Snoepreclames in de ban
In de serie maatregelen tegen overgewicht bij kinderen wordt nu voorgesteld om snoepreclames, gericht op kinderen tot 12 jaar, uit te bannen. Supermarkten zouden chips,...
Nieuw: The Premium Outlet
The Premium Outlet is een nieuwe online distributeur van premiums en relatiegeschenken. De Outlet geeft altijd 50 procent korting op alle artikelen uit het assortiment.Initiatiefnemer...
Belgen dol op smurfen
Een Belgische moeder van 53 en haar zoon van 13 zijn kennelijk zo dol op smurfen, dat ze voor bijna 600 euro aan smurfen achterover...
Van de supermarkt direct door naar de kroeg
Hoog tijd dat we thuis ook een goed biertje gaan drinken. Vindt Heineken. Daarom start de bierbrouwer een actie om ruim 1 miljoen nieuwe Ellipse-glazen...
Welke winkelacties zijn effectief?
De consument beslist in een groot aantal gevallen pas in de winkel welk (merk)product hij koopt. Dat is bekend. Maar welke winkelacties zijn vooral effectief?Vooral...
Belgen koploper in kortingsbonnen knippen
Belgen zijn gek op kortingsbonnen. Vorig jaar leverden ze in totaal 142 miljoen kortingsbonnen in. Nergens ter wereld zijn er meer over de toonbank gegaan!Het...
Heineken komt met creditcard
Begin 2009 introduceert bierbrouwer Heineken zijn eigen creditcard. Heineken zet de card in als promotie- en loyaltytool. De bierbrouwer verwacht in de supermarkten en de...
Nieuwe regels voor (promotioneel) speelgoed
Medio dit jaar wordt de nieuwe Europese speelgoedrichtlijn van kracht. Deze heeft ook betrekking op speelgoed dat als premium wordt gebruikt. Er is met name...