Vak NewZ
De Leveranciersdagen luiden X-mas season in
Zet ze in uw agenda, de Leveranciersdagen. Dit nieuwe ontmoetingsmoment voor de branche vindt plaats op 5 en 6 september in de Jaarbeurs Utrecht. De...
Geurpromotie voor bloemen
De Britse supermarktketen Waitrose experimenteert met 'geurpromoties'. Er worden geurstickers op bloemen geplakt, zodat consumenten kunnen ervaren hoe de bloemen thuis zullen ruiken.Consumenten kopen het...
Premiumblunders: het gaat niet altijd goed
Sommige premiums voldoen niet aan de noodzakelijke kwaliteitseisen en andere premiums slaan niet aan bij de doelgroep. Er moeten in Nederland magazijnen vol staan met...
Averechts effect van klantenkaarten
Steeds meer bedrijven zien het belang van loyale klanten en maken daar werk van. Het aantal loyalty programma's rijst de pan uit. Veel daarvan gebruiken...
Mattel: grootste marketingblunder 2007
De grootste marketingblunder van 2007 staat op naam van speelgoedfabrikant Mattel, aldus het Amerikaanse zakenblad Fortune. Mattel verdient deze twijfelachtige eer voor het op de...
High tech spaarprogramma van Pepsi
PepsiCo gaat consumenten belonen als ze via social media in een restaurant of fastfoodzaak Pepsi bestellen. Elke bestelling levert een punt op. Bij drie punten...
Column: Als ‘t om emotie gaat, willen we erbij zijn!
In de vorige editie van Promz Magazine liet Christel Keulers van Mitsubishi Motors nog eens duidelijk weten dat promotionele producten je merk en logo zichtbaar...
C1000 verleidt de klant met benzine
Een opmerkelijke actie, de joint promotion tussen C1000 en Total. Bij C1000 kon de consument deze zomer sparen voor brandstof van Total. 'Opmerkelijk? Dat is...
Nieuw formule voor eindejaarspakketten
Relatiegeschenkenleverancier Joosten Promogifts en evenementenbureau Mood Concepts lanceren een 'kerstmarktformule' waarbij medewerkers hun eigen kerstpakketten kunnen shoppen. De sfeervolle, winterse kerstmarkt kan binnen het bedrijf...