“Het begon in 2006 met een promotionele producten-zoekmachine voor de websites van distributeurs in combinatie met een uit Duitsland geïmporteerd order administratie pakket,” vertelt eigenaar Erwin Bakker. “Niet snel daarna hebben we ons volledig gericht op de ontwikkeling van ons eigen online ERP systeem ‘Promotional Office’ genaamd.”
Bakker vervolgt: “Het bleek achteraf gezien de juist keuze te zijn. In het begin concentreerden we ons uitsluitend op de Benelux-markt, maar sinds 2010 begonnen ook Duitstalige distributeurs en leveranciers geïnteresseerd te raken in de software van Promidata. Halverwege 2012 nam Sourcing City het initiatief om Promotional Office in de UK uit te rollen. We zijn nu echt een internationale organisatie. Al meer dan tweederde van onze totale business doen we in het buitenland. Onlangs koos de grootste distributeur in Oostenrijk met meer dan 60 medewerkers ook voor Promidata.”
Innovatief
Roy Kemmerling (Promidata): “De IT-markt ontwikkelt zich enorm snel. Je moet innovatief blijven om te kunnen voldoen aan de eisen van de klant van morgen. Ook de laatste ontwikkelingen binnen Promidata zoals onze nieuwste activiteiten in de workwear branche en de productpersonalisatie projecten bij diverse voetbalclubs (waaronder Ajax Amsterdam, Borussia Dortmund en Schalke04), loyaliteitsprojecten en marketingcampagnes gaan heel goed.”