Door de coronacrisis zien veel ondernemers de omzet verdampen. Ondernemers vragen zich af: Kan ik de kosten voor de huur, het personeel of mijn verzekeringen nog wel betalen? Op alle fronten kan de overheid voor de ondernemer het verschil maken. Naast de economische noodmaatregelen kunnen ook minder bekende regelingen heel belangrijk zijn. Ondernemersorganisatie ONL en brancheorganisaties Platform Promotional Products (PPP) en CLC-VECTA roepen daarom op om de werkkostenregeling tijdelijk te versoepelen. Dit doen zij middels een open brief aan staatssecretaris Vijlbrief […]
Promotionele producten branche: omzet halveert
Nederlandse distributeurs en suppliers van promotionele producten denken dit jaar meer dan de helft van hun verwachte omzet te verliezen door de corona-crisis. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers van de ‘Tussenmeting’ die onderzoekbureau One Question voor PromZ Vak uitvoert. Met behulp van deze jaarlijks in april gehouden meting, wordt vastgesteld hoe de omzetontwikkeling in het eerste kwartaal is geweest. Uiteraard zijn dit jaar vragen over de corona-crisis toegevoegd. De vragenlijst is op 1 april […]
Button: 1.5 meter afstand
Jammer genoeg geen drie kussen of dikke knuffels, maar 1,5 meter afstand zodat we niet besmet worden met dat vreselijke virus. En om die regel nog maar eens kracht bij te zetten werd deze ludieke button ontworpen door Ask Guus. Interall Group is voor dit ene product een samenwerking aangegaan met de Buttonboss Group. Door nu de krachten te bundelen kunnen ze – in deze moeilijke tijden – met elkaar tot iets moois komen. Per […]
Vitens kiest voor Robitex
Goed nieuws, want er zijn nog eindklanten die ondanks de moeilijke tijd gewoon doorgaan met hun campagnes, waarin promotionele producten een belangrijke rol spelen. Zo heeft Vitens zeer recentelijk voor Robitex gekozen. Robitex is trots “Wij zijn erg trots dat wederom een grote landelijke organisatie voor ons kiest.”, aldus een tevreden Danielle Kaspers, eigenaresse van Robitex. Vitens is het grootste drinkwaterbedrijf van Nederland. Zij voorzien 5,6 miljoen zakelijke en particuliere klanten elke dag opnieuw van […]
Mijn evenementenhart huilt, maar mijn promotiehart glimlacht voorzichtig
Het ene na het andere prachtige evenement wordt verschoven of afgezegd. De Formule 1 in Zandvoort, het EK voetbal, het Eurovisie Songfestival… En in alle eerlijkheid denk ik dat het einde nog niet in zicht is. Zo verwacht ik ook dat de Olympische Spelen in Tokyo en Sail in Amsterdam – ondanks het feit dat het nog ver weg is – op de nominatie staan om verschoven te worden. Intern hebben we veel discussie over […]