Get off the sofa, open the doors and get out into the fresh air! A well-filled bag with all kinds of provisions and equipment should not be missing. However, it is also important that comfort is not neglected during long periods of carrying. How good that the daypack OUTDOOR can be adapted to your personal needs. Thanks to its innovative honeycomb back system, it provides ideal ventilation and padding for every type of adventure. And […]
Simple Dimple
Click your stress away with Simple Dimple! New Anti stress gadget Simple Dimple is an easy to use anti-stress accessory which can always be carried around thanks to its keyring function. It is very popular among children, teenagers and adults, and can be used at any occassion – at home, in the office, at school or during important and stressful meetings. It helps to relieve the stress and chill out even in nerve-wrecking situations. It […]
Steward-ownership nieuwe trend in bedrijfsvoering?
Onlangs schreef ik een stuk over het 75-jarig bestaan van de Plato Group, waar Ton Löbker vertelde dat een stichting bepaalt waar een belangrijk deel van de winst van de Plato Group heengaat. Tijdens het afscheid van Ton ontmoette ik een van de beheerders van deze stichting en werd ik geïnspireerd door dit mooie initiatief. Een stap verder is steward-ownership, waarbij de aandelen van het bedrijf worden ondergebracht in een stichting. Dat betekent dat een […]
De week zonder afval
Tot en met 5 juni vindt de Week zonder Afval plaats, vol inspirerende activiteiten, tips en trucs hoe we samen de afvalberg kunnen verminderen. Een bedrijf dat zich hier volledig op richt is de start-up De Clique (toevalligerwijs ook een steward-owned bedrijf). Anja Cheriakova besloot na het afvalsysteem jarenlang bestudeerd te hebben in actie te komen. Samen met Fairphone oprichter Bas van Abel startte ze De Clique: een grondstoffenservice die bio-stromen zoals snij- en voedselresten gescheiden én CO2-neutraal ophaalt. Om […]
Eco Parking door Hyundai
Dit filmpje kwamen we onlangs tegen op sociale media. Een prachtig voorbeeld van hoe je gedrag kunt veranderen op een creatieve manier. De campagne dateert van 2019, maar loopt nog steeds. Het komt heel simpel neer op betalen van je parkeerplek met plastic afval van het strand. […]