Vlamvertragende werkkleding: een kwestie van beleid, niet van toeval

In veel sectoren van industrie en energie tot offshore en onderhoud is vlamvertragende werkkleding geen luxe, maar een noodzaak. Bedrijven die werken met vuur, hitte of vonken zijn wettelijk verplicht hun medewerkers te beschermen tegen deze risico’s. De juiste kleding vormt daarbij een belangrijk onderdeel van het veiligheidsbeleid. Wettelijke verantwoordelijkheid van de werkgever Volgens de Arbo-wet is de werkgever verantwoordelijk voor het verstrekken én onderhouden van persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM’s), waaronder vlamvertragende kleding. Zodra er sprake […]

Lees verder…

Black Friday komt eraan, maar steeds meer merken kiezen groen

De maand november staat bij veel winkels in het teken van Black Friday: de dag waarop kortingen om je oren vliegen en het officiële startschot klinkt voor het feestdagenseizoen. Oorspronkelijk komt het fenomeen uit de Verenigde Staten, waar winkeliers op deze dag hun cijfers “zwart” zagen worden, oftewel winst. Inmiddels is Black Friday uitgegroeid tot een wereldwijd koopfestijn dat in vrijwel elke sector wordt omarmd. Maar tussen al dat koopgeweld groeit elk jaar een ander […]

Lees verder…

Texet lanceert Untagged Movement: kleding zonder label, mét betekenis

Texet heeft een nieuw lifestylemerk gelanceerd: Untagged Movement. Een eigentijdse kledingcollectie die draait om kwaliteit, duurzaamheid en vrijheid van expressie. De collectie is ontworpen als een blanco canvas: labelvrij en klaar om gepersonaliseerd te worden door merken, bedrijven en creators. De lijn bestaat uit negen modellen in vijftien moderne kleuren en is verkrijgbaar in inclusieve maten, van XXS tot 5XL. Alles aan de collectie is doordacht en duurzaam geproduceerd: van gerecycled polyestergaren tot koorden van […]

Lees verder…

Samsonite uitgeroepen tot beste bagagemerk ter wereld

Bij de Business Traveller Awards 2025 is Samsonite verkozen tot het beste bagagemerk ter wereld. De verkiezing werd bepaald op basis van de stemmen van ruim 95.000 reizigers, gecombineerd met de inzichten van een panel van 20 experts uit de reis-, design- en hospitalitysector. De Business Traveller Awards bestaan al meer dan veertig jaar en gelden als een belangrijke graadmeter voor kwaliteit en innovatie binnen de reisindustrie. Dit jaar werden voor het eerst zowel regionale […]

Lees verder…

Clipper Interall verder onder de vleugels van Favorite Gifts

Favorite Gifts neemt groothandelsdivisie over van Plato Group. Clipper Interall, de groothandelsactiviteiten van Plato Group, wordt onderdeel van Favorite Gifts. Daarmee ontstaat een sterke combinatie van twee van origine Nederlandse familiebedrijven met een leidende positie in de Europese markt voor promotionele producten. Dankzij de bundeling van krachten kunnen beide partijen hun positie in de Europese markt versterken en daarmee hun dienstverlening verder verbeteren. Clipper Interall ontwikkelt, personaliseert en levert promotionele producten aan distributeurs in heel […]

Lees verder…