Wilt u hagelslag of liever slagroom? - Promzvak

Wilt u hagelslag of liever slagroom?

Hoorde u het ook op het nieuws? ‘Slagroom en hagelslag verslaan de ragout!’ Hoe kan het toch dat grote partijen, die staan voor het kerstpakket, dergelijke pr-teksten de wereld insturen?

Hoe verrassend is ragout en slagroom anno 2014? En wie gelooft zijn oren als hij hoort dat echt Hollandse producten, zoals hagelslag, nu ook zo gewild zijn in het kerstpakket? Juist in een tijd dat het kerstpakket hard moet knokken om overeind te blijven, is het toch niet verstandig om het te associëren met oubollige etenswaar? Al helemaal niet als we willen dat juist ook de jongere generatie medewerkers bij het bedrijfsleven het kerstpakket leuk (blijven) vinden om te krijgen!

Nieuwe initiatieven
Om de oer-Hollandse traditie van het kerstpakket weer top of mind te krijgen bij opdrachtgevers en te kunnen vertalen naar de wensen en eisen van deze tijd, introduceert Het Portaal Uitgevers nieuwe initiatieven om het kerstpakket te ondersteunen en de markt transparant te maken.
Onderzoek is een van die initiatieven. Zijn ontvangers van kerstpakketten blij met hagelslag en slagroom? Weten inkopers bij de bedrijven en organisaties wat hun medewerkers graag willen krijgen in hun kerstpakket? Hoe moet een kerstpakket er nu uitzien? Wat moet er in?
Samen met een onafhankelijk onderzoeksbureau heeft Het Portaal een onderzoekmodel ontwikkeld om inkopers en ontvangers op de belangrijkste vragen rondom het kerstpakket antwoord te laten geven. Zodra de resultaten bekend zijn worden ze gedeeld met de toeleveranciers in deze branche.

ChristmaZ Brands Pavilion
Een ander initiatief van Het Portaal Uitgevers is het ChristmaZ Brands Pavilion op PromZ Event 2015. In dit speciale paviljoen hebben toeleveranciers op de aankomende PromZ Event al de gelegenheid hun producten via zogeheten pushmarketing onder de aandacht te brengen bij de uiteindelijke eindklant.