Wieckse on tour met nieuw Rosébier - Promzvak

Wieckse on tour met nieuw Rosébier

Wit of Rosé? Dat is de vraag die Wieckse momenteel test onder winkelende consumenten. Afhankelijk van de uitslag wint de deelnemer een merkglas van Wieckse Witte of Wieckse Rosé.

Sinds de introductie van Wieckse Rosé in week 13 van dit jaar, heeft het biermerk naast Wieckse Witte een tweede troef in het bierschap van de supermarkten en slijterijen. Tijdens de ‘Wieckse Rosé Experience’, gepresenteerd door een quizmaster, wordt de consument een aantal snelle vragen gesteld waaruit de voorkeur blijkt. Afhankelijk van de uitslag wint de deelnemer een merkglas van Wieckse Witte of Wieckse Rosé. Winkelvloer Uit onderzoek blijkt dat 50 procent van winkelend Nederland de aankoopkeuze voor een bepaald merk of verpakking op de winkelvloer laat beïnvloeden. Wieckse speelt hier op in door letterlijk meer beleving op de winkelvloer te creëren. Onderdeel van de Wieckse Rosé Experience is een aantal vragen die op meerdere zintuigen inspelen. De consument kan de ingrediënten van de twee Wieckse biersoorten voelen, ruiken en proeven. Zo staan er vazen met gerst en hop en kan de consument citrusvruchten (Wieckse Witte) en rode vruchten (Wieckse Rosé) proeven. De Wieckse Rosé Experience is ontwikkeld ter ondersteuning van de introductie van Wieckse Rosé in retail. Bovendien wordt het populaire witbier Wieckse Witte extra in het zonnetje gezet, in de opmaat naar het zomerseizoen. Thuisgebruik Sinds april is Wieckse Rosé ook landelijk verkrijgbaar in de winkel. Het nieuwe bier doet het sinds de introductie medio vorig jaar erg goed in de Nederlandse horeca. Dit succes heeft geleid tot vraag naar Wieckse Rosé in retail. Veel consumenten willen het ook voor thuisgebruik kopen. Na Delft, Den Haag, Groningen, Amsterdam en Rotterdam is de Wieckse Rosé Experience medio mei in Driebergen en Utrecht.