Begin dit jaar schreef logistiek dienstverlener TNT een tender uit voor zijn promotionele producten. Uit de aanbesteding kwamen drie distributeurs als beste naar voren. Een ervan is het Nederlandse Jos! Premiums & Gifts. Doel van de tender was een reductie van het aantal promotionele leveranciers en een kostenbesparing. TNT bespaart nu bijna dertig procent op de inkoop van promotionele producten.
Rebranding
TNT bestaat uit drie takken: TPG (het postbedrijf), TNT Logistics (logistieke diensten) en TNT Express (koerier- en expressediensten). Tot voor kort kocht elke business unit zijn eigen proÃÂmoÃÂtionele producten in. Maar onlangs werden alle diensten wereldwijd onder één naam geÃÂbracht (TNT). In het verlengde van die rebranding − waaruit diverse efficiencyslagen voortÃÂvloeiden − wilde het bedrijf ook de inkoop van premiums centraÃÂliseren.
In PromZ Magazine nummer 3, die binnenkort uitkomt, vertelt inkoopmanager Marnix Stellwag van het TNT Global Purchasing Centre uitgebreid over de tender rond promotionele producten, die hij dit voorjaar begeleidde.