Weg met ´fake/eco´ - Promzvak

Weg met ´fake/eco´

Toppoint introduceert per 1 januari 2020 een nieuwe lijn duurzame producten onder de merknaam TopEarth! Een collectie met bijna 50 artikelen die volledig in het teken staat van onze aarde en streeft naar écht duurzaam. Dat betekent onder meer dat elk artikel van TopEarth, voor minstens 80% uit gerecyclede materialen, materialen van biologische herkomst of biologisch afbreekbare materialen bestaat. Bovendien moet de producten de benodigde certificaten en/of documentatie hebben die de duurzaamheidsclaim bewijzen. Ofwel, Toppoint gelooft niet in ´fake-eco´.

Toppoint heeft TopEarth ontwikkeld omdat er vanuit de eindklant steeds meer vraag kwam naar duurzame producten. “Als het om relatiegeschenken gaat, hebben bedrijven de behoefte ook iets bij te dragen aan een duurzame wereld en hun goede imago terug te laten komen in hun promotieartikelen”, zo stelt Anne Wessel, verantwoordelijk voor de marketing binnen Toppoint. “TopEarth is hiermee het twaalfde concept dat we toevoegen aan ons aanbod. En ook hierbij geldt onze overtuiging: het verkopen van een beleving is de beste strategie.”