Het Algemeen Dagblad, dat begin dit jaar het nieuwe album van Trijntje Oosterhuis gratis weggaf, is weer met een nieuwe grootschalige muziekactie gestart.
De krant plaatst twintig weken achter elkaar een bon voor het ‘exclusieve album van Nederlands grootste zangers en zangeressen', waaronder Guus Meeuwis, Marco Borsato, Frank Boeijen en André Hazes.
De albums zijn in samenwerking met de betrokken artiesten samengesteld door de muziekredactie van het AD. Daarnaast zijn de platenmaatschappijen Sony, EMI, V2 Records en Universal nauw bij de actie betrokken.
Ruim 4000 verkooppunten
Het AD heeft voor de actie het reguliere distributienetwerk uitgebreid naar ruim 4000 verkooppunten. Lezers kunnen de albums kopen bij o.a. AKO, Attent, Bijenkorf, Bruna, C1000, Free Record Shop, Jumbo, Libris, Plus, Primera, en Spar. Op vertoon van de bon en met bijbetaling van 5,95 euro kunnen de lezers iedere week een nieuw album kopen, inclusief een magazine dat in het teken staat van de betreffende artiest. In het bijgesloten magazine vindt de lezer de bijbehorende songteksten, foto’s, discografie en een bijdrage van de muziekredactie van het AD.