Voordat een (premium)promotie van start kan gaan, moeten heel wat juridische en fiscale hobbels genomen worden. De wirwar aan wet- en regelgeving is zaak voor specialisten, maar ook marketeers, inkopers en distributeurs moeten op de hoogte zijn. Want gaat er iets fout, dan ligt de verantwoordelijkheid bij de opdrachtgever.http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/96978483-wet.jpgVorig jaar berichtten de media over de gebrekkige kwaliteit van producten uit China. Zo bleek er vaak van alles mis met arbeidsomstandigheden, of waren er verboden stoffen gebruikt (zoals lood in de verf van speelgoed). Het leidde tot veel commotie en tot een afbreuk van China’s reputatie als ‘fabriek van de wereld’. Nederlandse bedrijven importeren veel promotionele producten uit het Verre Oosten ten behoeve van promotionele acties. Die acties moeten voldoen aan steeds meer (strenge) wetgeving, verordeningen, richtlijnen en gedragscodes. In PromZ Magazine nr. 2 2008 enkele belangrijke wetten en regels onder elkaar. http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/24387236-rss.jpgAbonneren via RSS