Opdrachtgevers vragen om meer creativiteit en innovatie op het gebied van promotionele producten c.q. van leveranciers. Maar wat bedoelen opdrachtgevers nu eigenlijk met ”creatief” en ”innovatief”?Marktonderzoekbureau IBT is daar in opdracht van PromZ Magazine nader op ingegaan. Een conclusie is dat zowel opdrachtgevers als leveranciers duidelijker naar elkaar moeten zijn in wat ze verwachten en wat ze kunnen.
Stapje verder
Opdrachtgevers moeten zich realiseren dat de dagelijkse realiteit ze toch op premiumgebied vaak doet uitkomen bij enigszins voorspelbare items, die in de smaak zullen vallen bij evenzo voorspelbare grote doelgroepen. Diezelfde opdrachtgevers zouden aan hun leveranciers duidelijk moeten maken op welk gebied ze net dat stapje verder kunnen en willen zetten als het gaat om als ”creatief” ervaren premiums, die soms wat meer mogen kosten dan het standaardpremium.
Omgekeerd mogen de opdrachtgevers van hun leveranciers verwachten dat die zich verdiepen in de doelgroepen van hun opdrachtgevers en dat ze niet onmiddellijk de bekende catalogus openslaan als ze bij hun opdrachtgevers op bezoek komen. Dat vergt van beide kanten een open houding.
Lees meer over dit onderzoek in de PromZ Magazine, die half maart verschijnt.