De bezoekers van de PSI, de internationale vakbeurs voor product media in Düsseldorf, kwamen dit jaar uit 82 verschillende landen. Een klein kijkje in de statistieken.
Van alle bezoekers van PSI 2017 kwam iets minder dan de helft (48,93 procent) uit Duitsland. De top 10 van de buitenlandse bezoekers ziet er als volgt uit: Nederland (8,77 procent), België (4,31 procent), Italië (3,44 procent), Oostenrijk (3,18 procent), Zwitserland (3,05 procent), Frankrijk (2,58 procent), Zweden (2,51 procent), Groot Brittannië (2,50 procent), Tsjechië (2,01 procent) en Denemarken (1,96 procent). Gezamenlijk maken bezoekers uit deze landen 34,30 procent van het totaal uit.
Buiten Europa
Buiten Europa kwam bijvoorbeeld 0,69 procent van de bezoekers uit Rusland, 0,59 procent uit Turkije, 0,23 procent uit de Verenigde Arabische Emiraten, 0,19 procent uit Azerbeidzjan, 0,18 procent uit Marokko en 0,15 procent uit Oekraïne.
Azië was onder andere vertegenwoordigd met 0,05 procent bezoekers uit Noord Korea, 0,04 procent uit China, 0,03 procent uit Bangladesh en hetzelfde percentage uit Indonesië.
De lijst van 82 landen wordt afgesloten door Zimbabwe met 0,01 procent bezoekers.