Vraag naar milieuvriendelijke premiums zal toenemen - Promzvak

Vraag naar milieuvriendelijke premiums zal toenemen

Promoties waarbij men prijzen kan winnen door batterijen in te leveren, halen keer op keer een top-10 positie van aantrekkelijke promoties bij de consument. Sowieso doen recycle- of inruilacties het goed bij de consument, blijkt uit onderzoek van Trendbox.Ook als we kijken naar alle promoties die gebruik maken van goede doelen, waaronder milieuacties vallen, dan zien we dat deze promoties beter scoren dan gemiddeld. Het loont als je als bedrijf op een logische manier een link kunt maken tussen het milieu en het promotionele aanbod. Steeds meer bedrijven, soms uit verrassende hoeken, doen dit ook, concludeert promotiedeskundige Frank de Bruin. Hij verwacht dan ook dat de vraag naar groene acties c.q. groene premiums zal toenemen. Lees meer over dit onderzoek en de do’s & dont’s inzake groene acties in PromZ Magazine nummer 3, 2007.