Uit de resultaten van de door Edelman uitgevoerde MOMS Studie blijkt dat vooral Amerikaanse moeders zijn te beïnvloeden met spaarzegels en prijsacties bij de aankoop van nieuwe voedingsproducten. Ruim 25 procent van de Amerikaanse moms is voor deze sp-technieken gevoelig, gevolgd door 20 procent van de Canadese moeders, 13 procent van de Australische moeders en 10 procent van de Duitse moeders. Voor moeders wereldwijd is mond-to-mond reclame een belangrijke factor in het beslissingsproces, evenals informatie van als betrouwbaar te boek staande bronnen als artsen en gezondheidsdeskundigen. Vooral Australische en Amerikaanse moeders maken zich met name bezorgd om obesitas. Amerikaanse moeders zeggen bereid te zijn meer te betalen voor gezond voedsel. Wereldwijd zeggen zes van de tien moeders dat ze tegenwoordig bezorgder zijn over wat families eten dan een jaar of vijf geleden. De moeders houden voedselproducenten meer verantwoordelijk voor overgewicht dan de overheid en het onderwijs. De MOMS Studie is een wereldwijd onderzoek naar de overwegingen van moeders bij het doen van diverse aankopen. Er zijn 1450 moeders met kinderen onder de 18 jaar telefonisch geïnterviewd. Het onderzoek liep in de VS, Canada, Australië, China, Mexico, Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland.