Deze titel van Louis Couperus” boek, dat in 1906 verscheen, dringt zich op bij het horen van het bericht dat een aantal direct marketeers een DM Event in Maastricht wil organiseren. Maastricht was synoniem voor hét DM-Congres dat jarenlang in die plaats werd gehouden. Twee jaar geleden is dat congres in die plaats ten grave gedragen. Het jaar daarop werd een poging ondernomen om het in Groningen nieuw leven in te blazen, wat jammerlijk mislukte en het faillissement van organisator DMSA tot gevolg had. Maar de een z”n dood is de ander z”n brood: een nieuwe organisatie stond klaar om dit jaar weer een congres(je) in Groningen voor elkaar te stomen. Maar wegens gebrek aan belangstelling moest dit plan worden afgeblazen. En jawel, nou Groningen dus niet doorgaat, doemt Maastricht weer op. Koos Halkes, een van de initiatiefnemers van Maastricht revisited en voor de gelegenheid woordvoerder van de stichting Marktplaats DM die dit project weer moet realiseren, zegt in Adformatie: “Het moet een kleinschalig evenement worden, met een beperkt sprekersgedeelte en een klein beursje. De nadruk ligt op netwerken. De die-hards uit de wereld van direct marketing. Wat je dus niet moet verstaan als de oude garde, maar als mensen die vinden dat het vak in beweging moet blijven.” Mede-initiatiefnemers van Halkes zijn o.a. Frits van Dorst, Ron Brokking en Teus Kieboom!Need we say more? Het evenement moet plaatsvinden in het weekend van 15 en 16 november. Toegangsprijzen zouden liggen tussen de 200 en 300 euro. Halkes moet 500 aanmeldingen hebben om hetnetwerken (in de kroegen) in Maastricht van de grond te krijgen. Tip van de redactie: kijk ook even op www.weekendjeweg.nl, bij de aanbiedingen van Maastricht!