Van de supermarkt direct door naar de kroeg - PromZ Vak

Van de supermarkt direct door naar de kroeg

Hoog tijd dat we thuis ook een goed biertje gaan drinken. Vindt Heineken. Daarom start de bierbrouwer een actie om ruim 1 miljoen nieuwe Ellipse-glazen in de keukenkastjes te krijgen. De glazen zijn af te halen bij Heineken-cafés.

Wie tot en met 31 maart een krat Heineken koopt, kan met de kassabon naar het lokale Heineken-café en daar vier Ellipse-glazen afhalen (zo hebben de kroegbazen ook nog profijt van de actie…) Op staat welke 700 cafés deelnemen aan de glazenactie. Dankzij de ovale lijn op het glas is het uitschenken van een biertje een fluitje van een cent. Bovendien laat de speciaal vormgegeven bovenkant van de Ellipse de schuimkraag beter tot zijn recht komen en staat de rand van het glas iets naar binnen, zodat het koolzuur beter in het glas blijft. Eerder werd dit innovatieve glas met 1,2 miljoen stuks al succesvol geïntroduceerd in de horeca, nu zijn dus ook de thuisdrinkers aan de beurt.

Liefde en aandacht
De bierbrouwer concludeert uit een onderzoek onder 1000 bierdrinkers dat er nog veel werk aan de winkel is om bierdrinkers ervan te overtuigen dat een goed geschonken glas bier een kwestie is van een beetje liefde en aandacht voor het product. ‘Een perfect geschonken Heineken-pilsje draagt bij tot een betere bierbeleving.

Dat begint met een goed glas zoals de Ellipse, maar ook met de zorg die mensen besteden aan een goede voorbereiding. Zoals een geschikt bierglas, dat niet in de afwasmachine is schoongemaakt, dat voor het inschenken onder de koude kraan is gespoeld, de juiste temperatuur van het bier en de goede inschenk- of taphoek in het glas. Wat in onze horecagelegenheden al jaren de kwaliteitsnorm is, dat willen we ook onder de aandacht brengen van de thuisdrinkers’, aldus Ralph Rijks, marketing manager van Heineken.

Er zijn zelf mensen, aldus het onderzoek, die bier drinken uit een (bier)glas waar sap of fris of, nóg erger, koffie heeft gezeten. Een doorn in het oog van Heineken. Het Ellipse-glas moet bierdrinkend Nederland redden…