TRENDY BEDRIJFSKLEDING MOET IMAGO MCDONALD's REDDEN - Promzvak

TRENDY BEDRIJFSKLEDING MOET IMAGO MCDONALD’s REDDEN

Dat Nederland voor McDonald's USA als voorbeeld geldt voor nieuwe bedrijfskleding, ontworpen door trendy ontwerpers als Russell Simmons, P. Diddy en Tommy Hilfiger, is niet waar, aldus een woordvoerder van McDonald's Nederland.

Jonger imago Met de nieuwe kleding wil de hamburgerketen zijn imago te verjongen. Volgens de Amerikaanse marketing website AdAge.com dient ons land hierbij als voorbeeld, maar McDonald's Nederland spreekt dit tegen. Company pride Volgens AdAge.com associëren consumenten de Amerikaanse restaurantketen steeds vaker met ongezonde voeding en overgewicht. Door zijn medewerkers trendy te kleden wil McDonald's in de Verenigde Staten loskomen van zijn negatieve imago.

De hippe bedrijfskleding, ontworpen door de topontwerpers van dit moment, moet medewerkers ook meer company pride geven. 'Het is erg belangrijk om bedrijfskleding te veranderen van iets dat medewerkers moeten dragen, tot iets dat medewerkers willen dragen,' tekent AdAge op uit de mond van Steve Stoute, die is benaderd contact te leggen met de topdesigners.

Eenmalige actie

Het artikel stelt dat McDonald's USA Nederland als voorbeeld heeft. In ons land zouden medewerkers al eerder in hippe bedrijfskleding zijn gestoken. Volgens AdAge.com was deze restyling zo succesvol dat klanten aan McDonald's-medewerkers vragen waar hun trendy kleding te koop is.

Navraag bij McDonald's Nederland leert echter dat dit niet waar is. 'Ons is hier niets van bekend,' zegt een woordvoerder. 'Het artikel doelt waarschijnlijk op onze kledingactie uit 2003. We hebben bij de introductie van de I'm Lovin' It-campagne T-shirts laten maken. Die werden verkocht bij zaken van America Today. Dat was een eenmalige, succesvolle actie die inmiddels is beëindigd.'