Trends in eindejaarsgeschenken en kerstpakketten voor 2012 - Promzvak

Trends in eindejaarsgeschenken en kerstpakketten voor 2012

Een overzicht van de belangrijkste trends op het gebied van kerstpakketten en eindejaarsgeschenken uit een onderzoek van PromZ MagazineNr. 3-2012.

• Door de crisis stellen organisaties dit jaar vragen bij nut en noodzaak van eindejaarsgeschenk

• Veel organisaties concluderen dat medewerkers juist in de huidige moeilijke omstandigheden een blijk van waardering met kerst verdienen. Het eindejaarsgeschenk blijft dus populair

• Budgetten lijken iets onder druk te staan, maar de gemiddelde prijs per medewerker blijft rond de 30 à 35 euro euro

• Het aantal eindejaarsgeschenken nam de afgelopen jaren af van 5 miljoen naar 4,8 miljoen

• Werkgevers bestellen steeds later, constateerde branchevereniging Platform Promotional Products in 2011

• Minder maar wel grotere tenders doordat organisaties fuseren of de inkoop van het eindejaarsgeschenk clusteren (waar organisatieonderdelen voorheen zelf hun inkoop deden)

• Grote, zeer diverse organisaties hebben voorkeur voor eigenkeuzeconcepten, traditionelere bedrijven (bijvoorbeeld in de bouw) hangen aan het kerstpakket

• Retailers hebben zich met hun waardebonnen definitief op de markt van eindejaarsgeschenken genesteld

• De trend van 2012 is duurzaamheid, maar voor goede doelen kiezen steeds minder medewerkers.

trends kerstpakket 2012