Toppoint: Nieuwe naam, nieuw pand, nieuw merkenbeleid - Promzvak
Toppoint: Nieuwe naam, nieuw pand, nieuw merkenbeleid

Toppoint: Nieuwe naam, nieuw pand, nieuw merkenbeleid

Lensen Toppoint gaat een nieuwe koers varen. De importeur uit Bergentheim past de naam aan, gaat verhuizen en kiest resoluut voor een nieuw merkenbeleid. Bas Lensen, CEO van Lensen Toppoint, verklaart de keuze voor een nieuwe koers: “De nieuwe naam is eigenlijk niet meer dan logisch; eigenlijk het rechtzetten van een verkeerde keuze uit het verleden. En het nieuwe pand en merkenbeleid zijn ons antwoord op de toenemende vraag naar meer beleving.”

Gewoon Toppoint

Per 1 januari heet Lensen Toppoint kortweg Toppoint met een nieuwe huisstijl. Toppoint is een internationaal opererende organisatie en de toevoeging ‘Lensen’ zorgt eerder voor verwarring dan voor helderheid. Bovendien spreekt men doorgaans in de markt al over Toppoint i.p.v. Lensen Toppoint. Bas Lensen: “Ik ben enorm trots op mijn familienaam, maar deze toevoeging aan de bedrijfsnaam is niet gelukkig gebleken. Dan moeten we het er gewoon weer af halen, geen punt – voor mij persoonlijk in ieder geval niet.”

Verhuizing

Nieuwe inzichten bij Toppoint hebben er ook toe geleid dat de productielocatie wordt losgekoppeld van verkoop en productontwikkeling. De high-tech faciliteiten voor eigen productie is verhuisd naar Polen en voor een betere bediening van de markt verhuist Toppoint in maart 2019 naar Hengelo, een inspirerende locatie op een creatieve hotspot in de regio Twente.

Merken

Toppoint introduceert maar liefst elf merken. Zorgvuldig gekozen portfolio’s met elk een eigen propositie en branding. Bas Lensen daarover: “Ik durf te stellen dat wij in de markt ver voorop lopen met CSR en onze druktechnieken. Een eindklant wil echter geen technische verhandeling over druktechnieken, die wil gevoel. Laten we het dan toch maar beleving of experience noemen. En onze dealers willen iets bieden wat een ander niet heeft. Vandaar onze keuze vol in te zetten op sterke merken.”

In Bergentheim is men tot inzicht gekomen dat de gemiddelde zakelijke klant zich steeds meer gedraagt als een B2C-klant. Merken gaan daarom een grotere rol spelen; mensen associëren zich met een merk en een merk met kwaliteit. Deze nieuwe koers moet Toppoint wendbaarder en bestendiger maken. Klaar voor de komende decennia.