Compacon werkt voor veeleisende klanten. Daarom is Compacon ook een veeleisende distributeur voor suppliers, aldus directeur Ton Löbker op de onlangs gehouden leveranciersdag van Compacon. "Wij vragen van onze suppliers de bereidheid om samen met ons deze klanten te bedienen. Accountmanagement bij suppliers zien we dan ook als een must.’
Löbker: ‘Wij vinden dat je keuzes moet maken. Je kunt niet met iedereen zaken doen, dat geldt zowel op klant- als leveranciersniveau.’ Compacon werkt met circa 25 preferred suppliers en focust op twee klantgroepen, te weten de grotere Fortune 100 bedrijven en de internationale klanten.
Potentieel risico
‘Deze klantgroepen vragen echter wel het een en ander van ons, en op onze beurt vragen wij daarmee wel weer het een en ander van onze leveranciers,’ aldus Löbker. ‘Het zijn partijen die hoge eisen stellen en waar we op structurele basis moeten zorgen voor klanttevredenheid. Ieder probleem, hoe klein ook, is een potentieel risico voor de klantrelatie. Suppliers moeten zich dat realiseren en de risico’s samen met ons willen bestrijden. Dat maakt ons weer tot een veeleisende distributeur richting suppliers. Wij vragen van onze suppliers de bereidheid om samen met ons deze klanten te bedienen. Dat betekent dat we ook wel eens af moeten wijken van de gebruikelijke processen, de standaard voorwaarden en werkwijzen en dat geldt dan ook voor onze suppliers. Accountmanagement bij suppliers zien we als een must.’
Lees meer in PromZ Vak nr 1, die medio maart uitkomt.