Samen voelbaar sterker: Met een uniek barconcept op het OMR Festival 6 en 7 mei in Hamburg viert de promotionele productensector haar samenwerking en toont ze de enorme kracht van haptische reclame.
Wie op 6 en 7 mei het OMR Festival in Hamburg bezoekt en langskomt bij de bar The Hapticologist, duikt in een multisensorische ervaring. The Center of Seven Senses verenigt de zeven zintuigen van marketing – zien, horen, ruiken, proeven, voelen, intuïtie en waarneming – en laat zien hoe haptische reclame merken en doelgroepen op alle niveaus met elkaar verbindt.
The Hapticologist presenteert een cocktail van zintuiglijke ervaringen, design en brandingkracht. Topbartenders creëren hun beste signature drinks, geïnspireerd op de zeven zintuigen. Ondertussen serveert een barista koffiespecialiteiten, begeleid door opzwepende beats van een DJ.
Merch met een boodschap
Uiteraard laten de promotieproductexperts ook hun expertise in tastbare reclame zien. Een exclusieve merchcollectie is te bewonderen op de stand of online te bestellen via www.thehap.bar/shop. Elk item is niet alleen een stijlvol accessoire, maar ook een bewijs van de effectiviteit van haptische reclame.
Steven Baumgaertner, CEO van cyber-Wear en mede-initiatiefnemer van het project, licht toe:
“We willen laten zien hoe relevant en toekomstgericht haptische reclame is voor moderne marketing. Met onze bar doorbreken we grenzen en mixen we creativiteit, duurzaamheid en brandingmogelijkheden tot een cocktail die zowel merken als hun doelgroepen enthousiast maakt.”
Leiderschap en netwerken
Samen met PSI riep Baumgaertner in de zomer van 2024 de sector op om zich bij het initiatief aan te sluiten en deel te nemen aan de Online Marketing Rockstars. Uiteindelijk hebben acht innovatieve leveranciers en fabrikanten (Halfar, Kalfany Süße Werbung, Karl Knauer, Mahlwerck, mbw, Prodir, Toppoint en uma) zich aangesloten, evenals drie creatieve promotieproductagentschappen (cyber-Wear, Global Brand Concepts en Kolibri), om de veelzijdigheid en kracht van hun marketingdiscipline onder de aandacht te brengen.
Daarnaast kunnen bezoekers van het OMR Festival deelnemen aan een masterclass met Olaf Hartmann, dé expert op het gebied van multisensorische marketing.
De uitvoering van het barkoncept ligt in handen van PSI-directeur Petra Lassahn, die als RX-procuratiehouder ook verantwoordelijk is voor de legendarische Bar Convent Berlin – een echte expert in het creëren van meeslepende merkervaringen. The Hapticologist wordt bovendien ondersteund door een sterke mediapartner: het HAPTICA® Magazine van WA Media, dat de boodschap van haptische reclame verspreidt in de marketingwereld.
OMR Festival
Met meer dan 67.000 deelnemers is Online Marketing Rockstars in Hamburg een van de grootste evenementen in Europa op het gebied van online marketing en digital business. Ongeveer 1.000 exposanten, van grote techbedrijven als Google, Vodafone en SAP tot MKB’s en start-ups, presenteren innovatieve tools en technologieën voor de branche. Op verschillende podia spreken in totaal 800 experts, waaronder zowel branchekenners als wereldberoemde gasten, zoals basketballegende Dirk Nowitzki. In meer dan 270 masterclasses en 200 begeleide tours kunnen bezoekers praktijkgerichte kennis opdoen van specialisten.
De stand van The Hapticologist bevindt zich in Hal A4, Stand B01.
Bron: WA Nachrichten