‘De Gezonde Familie’ is een merk gekoppeld aan de spaaractie rond Suske en Wiske, waarmee Fruitmasters de loyaliteit van consumenten wil verhogen. De organisatie wil dat men niet zomaar fruit eet, maar fruit van Fruitmasters.
‘Onderscheid wordt steeds belangrijker,’ stelt Jeroen Rooders, medewerker marketing & communicatie bij coöperatie Koninklijke FruitmastersGroep, een coöperatie van 500 telers, goed voor 350 miljoen kilo fruit.
Sparen voor badlakens
Consumenten kunnen in supermarkten bij de aankoop van appels en peren sparen voor Suske en Wiske-badlakens. Fruitmasters voert sinds 2002 actie met deze stripfiguren. Aanvankelijk vooral met porseleinen producten, sinds dit jaar voor het eerst met textiel. Efficiënter: een badlaken kan zo door de brievenbus en omdat er nu digitaal actiecodes worden gespaard en verzilverd.
Brede doelgroep aanspreken
Jantina Leeuwis van Hokra Below the Line dat Fruitmasters als klant heeft: ‘Met porselein zagen we dat we een heel vaste groep spaarders hadden, maar de groep groeide niet. Met een veel generieker product, zoals badlakens, spreek je een bredere doelgroep aan. Dat blijkt ook uit de resultaten. Per week, en zeker aan het eind van het kwartaal gaan er tussen de 1000 en 1500 badlakens uit. De resultaten zijn beter dan bij de acties met porselein.’
In PromZ Magazine nr 3, die binnenkort uitkomt, leest u de hele loyaltycase van Fruitmasters.