SUPERMARKTEN PROFITEREN VAN PROMOTIES - Promzvak

SUPERMARKTEN PROFITEREN VAN PROMOTIES

Ruim 28 procent van de supermarktbezoeken zijn een gevolg van promoties. Maar in slechts 8 procent van de gevallen vindt dit bezoek plaats in een andere supermarkt dan waar de consument normaal zijn boodschappen doet. Dit blijkt uit een onderzoek van Joop Holla van GfK Panel Services.Als mensen door promoties boodschappen doen in hun eigen supermarkt, besteden ze gemiddeld 18,21 euro. In een vreemde supermarkt ligt dat bedrag gemiddeld op de 15,51 euro. Als ze niet op basis van een promotie binnenkomen, besteden consumenten gemiddeld 20,05 euro.

Woensdag

In het begin van de week switchen consumenten door promoties vaker van supermarkt dan aan het eind van de week. Op woensdag is dit effect het grootst.

Wat betreft leeftijd: bij jongeren is nog geen een op de vijf supermarktbezoeken een direct gevolg van een promotie. Bij 65-plussers is dat ruim een op de drie bezoeken.