SUPER DE BOER WIL JEUGD LATEN BEWEGEN - PromZ Vak

SUPER DE BOER WIL JEUGD LATEN BEWEGEN

Super de Boer pakt groot uit met twee spaaracties. SuperKicks is een 3D-spaarkaartenactie rond voetbaltechnieken. De Jetix Jungle Weken staan in het teken van 3D kaarten van dieren.Superkicks is een samenwerking van Super de Boer met de KNVB. Een van de onderdelen is een langlopende promotie die tot volgend voorjaar loopt. Centraal staat het leren van voetbaltechnieken en -vaardigheden. Die technieken staan op 3D spaarkaarten en komen tot leven door de kaarten in het licht te draaien. Maar helemaal levend worden de beelden met behulp van een gratis CD-rom. Van alle 150 trucs zijn 3D computeranimaties gemaakt. De beelden worden alleen zichtbaar wanneer een speciale code wordt ingevoerd. Die codes staan op de spaarkaarten. Bij tien aanbiedingen in de supermarkt worden wekelijks 1, 2, 3 of 4 zakjes Superkicks weggegeven.

Maatschappelijke betekenis

Super de Boer benadrukt vooral de maatschappelijke betekenis van Superkicks. De Nederlandse jeugd beweegt te weinig. ‘super de Boer wil graag een rol spelen in de verbetering van die situatie,” zegt marketing en communicatiemanager Bren Hortensius. ‘supermarkten zijn daar ook heel geschikt voor, want ze staan midden in de maatschappij en dicht bij de doelgroep.” Super de Boer ondersteunt de spaaractie op verschillende manieren. Zo gaat de supermarkt straatvoetbaltoernooien organiseren en wil het jonge voetballertjes in contact brengen met hun voetbalhelden. Verder wordt het mogelijk het lidmaatschap van een voetbalclub te betalen met Rocks. En last but not least geeft Super de Boer kaartjes weg voor voetbalwedstrijden van het Nederlands Elftal.

Jetix Jungle Weken

Naast Superkicks starten op 24 oktober de Jetix Jungle Weken. Klanten kunnen vier weken sparen voor 3D Jetix Jungle Cards van dieren. Deze dieren komen tot leven in een 3D viewer die 1 euro kost. Er zijn steeds 2 cards nodig, een linker en een rechter, om het 3D-wereld te kunnen zien. Op de achterzijde van de cards staat een vraag waarmee een soort Triviant gespeeld kan worden. Tevens staat op alle cards een onleesbare lettercode. Slechts van enkele kaarten vormen de lettercodes (in de viewer) een woord. Dit woord is nodig om een spel op de Jetix-site te kunnen spelen. De twee kaarten waarvan de lettercodes het woord vormen, zijn te herkennen doordat ze een geur afgeven als je over de Triviantvraag wrijft.

Laden van formule

Super de Boer heeft de laatste jaren veel ervaring opgedaan met spaarkaartenacties. Hortensius verwacht dan ook dat kinderen hun Superkicks en Jetix-kaarten druk zullen gaan ruilen, zoals enige tijd geleden ook gebeurde met de tv-cards van Super de Boer. Hortensius erkent dat aan beide acties, en zeker aan het langlopende Superkicks, een behoorlijk prijskaartje hangt. Maar de investering is het meer dan waard, denkt de marketingman. ‘superkicks wordt een belangrijk instrument om onze formule te laden.”