SUCCESVOLLE SUPERMARKTACTIES MET BOEKEN VAN CARRY SLEE - Promzvak

SUCCESVOLLE SUPERMARKTACTIES MET BOEKEN VAN CARRY SLEE

Nu de prijzenoorlog in de supermarkten zo goed als voorbij is, is er weer ruimte voor toegevoegde waarde promoties, concludeert Foreign Media Group. Dit bedrijf leverde boeken van kinderboekenauteur Carry Slee rondom promoties van C1000 in samenwerking met Beiersdorf en SCA. Volgens AC Nielsen “de meest succesvolle van het afgelopen jaar in alle betreffende productcategorieën”.

Tijdens drie weken in de zomer kreeg de consument bij aankoop van producten van Nivea, Libero, Libresse en C1000-huismerk zes verschillende boeken van Carry Slee cadeau. Slee signeerde in een C1000-filiaal en (ook) in andere filialen werden kinderactiviteiten georganiseerd.

Conceptuele waarde

In de categorie ”deodorant”, aldus José Willemsen van Foreign Media Group, overtrof de actie zelfs alle eerdere acties van de afgelopen twee jaar. “Met name entertainment heeft een hoge conceptuele waarde voor de consument en een hoog onderscheidend vermogen.”

Foreign Media Group is een uitgeversgroep die zich met diverse mediaproducten op de business to businessmarkt richt ten behoeve van (consumentgerichte) promoties.