Albert Heijn gaat weer op de beproefde 3-generaties toer met zijn nieuwste actie waarbij de klant kan sparen voor handpoppen van de Muppets. Tot en met 19 februari ontvangen klanten bij elke 15 euro aan boodschappen een Muppet-punt om te sparen voor een handpop. Bij zes punten en een bijbetaling van 1 euro krijgen klanten een handpop naar keuze.
De klant kan kiezen uit 8 handpoppen: Kermit, Miss Piggy, Gonzo, Animal, Fozzie, Waldorf , Statler en Swedish Chef. Klanten krijgen bij elke handpop ook het tweede bioscoopkaartje voor de nieuwe Muppet-film, die op 8 februari in premiére gaat, voor de halve prijs.
Drie generaties
Met de Muppets-actie appelleert AH aan het sentiment van drie generaties, net als bij de jaren geleden gehouden Fabeltjeskrant-actie: grootouders en ouders, die de boodschappen doen, vallen voor de characters die ze nog van vroeger kennen en maken hun (klein)kinderen anno nu enthousiast.
Paul Zonderland van The Walt Disney Company Benelux formuleert het zo: ‘Hele generaties zijn opgegroeid met de avonturen van deze beroemde poppen, terwijl jonge kinderen de Muppets nu voor het eerst leren kennen. Dankzij onze samenwerking met Albert Heijn kunnen een heleboel kinderen de Muppets leren kennen, terwijl huidige fans hun favoriete figuren weer in hun armen kunnen sluiten.’
Cees van Vliet, ceo van AH, verwacht veel van de actie. ‘Dit thema zal het succes van de voetbalplaatjes van de afgelopen jaren zeker overtreffen,’ zei hij in AH’s magazine Ahà.