Serge Mertens (PF Concept): 'Klanten moeten zich weer echt welkom voelen' - Promzvak

Serge Mertens (PF Concept): ‘Klanten moeten zich weer echt welkom voelen’

Drie nieuwe productlijnen markeren het nieuwe PF Concept. ‘De p van product is weer heel belangrijk,’ zegt Serge Mertens, sinds een jaar directeur Benelux bij PF Concept.

Het gaat om Bullet, de catalogus voor de goedkopere producten, Avenue, de catalogus voor de merkartikelen en Label, de catalogus voor promotioneel textiel. Een nieuw textielmerk in de stal van PF is Elevate. Ook nieuw is dat PF Concept een deal heeft gesloten met Newell Rubbermaid en daarmee de dealer wordt voor de merken Parker, Waterman en Rotring.

Arrogant

Klantvriendelijkheid is onder Mertens’ leiding één van de belangrijke issues voor PF Concept. Hij is er van geschrokken dat PF Concept in Nederland te boek stond als afstandelijk, zo niet arrogant. ‘Als je vandaag de dag arrogant overkomt, dan houdt het echt op. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat klanten zich weer welkom voelen bij ons.’

Dat laatste bedoelt hij ook letterlijk. Mertens: ‘Ik zou graag de drempelvrees bij distributeurs weg willen nemen. Ik hoop dat ze, net als in andere landen, onze showroom gaan gebruiken als meetingpoint voor afspraken met hun klanten.’

Het complete interview met Serge Mertens leest u in PromZ Vak nr 1, die binnenkort in de bus valt.

Serge Mertens