SELL-PLAN KOMT MET ONLINE LOYALITYSHOP - Promzvak

SELL-PLAN KOMT MET ONLINE LOYALITYSHOP

Sell-Plan uit Weesp lanceert online loyalityshops. Deelnemers aan spaarprogramma’s kunnen via een website cadeaus bestellen en online hun spaarsaldo bekijken.”Catalogi met spaarproducten raken snel verouderd. Het voordeel van een online loyaltyshop is dat deelnemers aan een spaarprogramma altijd het meest actuele cadeau-aanbod zien,” aldus Arjan Kok van Sell-Plan.

Bedrijven hebben de mogelijkheid hun loyalityshops van Sell-Plan een eigen look & feel mee te geven. Met banners op de bedrijfswebsite of in e-mails kan de aandacht op bepaalde acties of spaarprogramma’s worden gericht. Deelnemers krijgen een persoonlijke toegangscode en kunnen vanaf elke computer met internetaansluiting inloggen. Ze zien een overzicht van de spaarproducten waarvoor ze kunnen kiezen, alsmede hun actuele spaarsaldo.

Een ander voordeel is dat deelnemers niet meer teleurgesteld hoeven te worden omdat bepaalde producten uitverkocht zijn. Volgens Kok profiteren bedrijven met een spaarprogramma van een enorm kostenvoordeel. Hij schat in dat de marketingkosten van een spaarprogramma op basis van een online loyaltyshop zo”n 80 procent lager uitvallen. Hij stelt dat inmiddels een behoorlijk aantal bedrijven van de mogelijkheid gebruik maakt, waarbij het in de meeste gevallen gaat om b to b-spaarprogramma’s, gericht op het distributiekanaal en eigen medewerkers.