SaraLee laat de Fabeltjeskrant herleven - Promzvak

SaraLee laat de Fabeltjeskrant herleven

Van 6 augustus, tot en met zaterdag 11 augustus, staat Albert Heijn in het teken van de Fabeltjeskrant. SaraLee voert – exclusief bij AH – een actie met Fabeltjeskrant-figuren voor de merken Douwe Egberts, Senseo, Pickwick, Sanex, Prodent en Ambipur. Bij twee actieproducten en bijbetaling van 2,99 euro kan de consument direct een Fabeltjeskrant-pop mee naar huis nemen.De eerste afleveringen van de Fabeltjeskrant verschenen eind jaren ’60. Jong en oud liep er mee weg. Met de Fabeltjeskrant-characters spelen SaraLee en AH dan ook in op de sentimenten en sweet memories van de grootouders en ouders, die hun enthousiasme weer zullen overbrengen op hun (klein)kinderen, licht Govert Verbeek, promotiemanager SaraLee, toe. Grootouders en gezinnen met kinderen zijn voor AH een heel belangrijke doelgroep, aldus Verbeek. SaraLee wil met de actie meer verkopen realiseren en de relatie met AH verstevigen. Anderhalf jaar voorbereiding SaraLee en distributeur InterImage hebben anderhalf jaar lang, in het diepste geheim, gewerkt aan de voorbereiding van de actie. De in totaal 600.000 poppen zijn in China gemaakt. Het gaat om meneer De Uil, juffrouw Ooievaar, Bor de Wolf, Gerrit de Postduif, Zoef de Haas, meneer De Raaf en Ed Bever.