Samsung zet Loeki de Leeuw in rondom WK - Promzvak

Samsung zet Loeki de Leeuw in rondom WK

Loeki de Leeuw keert (weer eens) terug, nu als het WK-character van Samsung. Samsung zet hem in voor zijn promotionele activiteiten rond het evenement.Volgens onderzoek van Maurice de Hond zou meer dan driekwart van de Nederlanders het leuk vinden Loeki weer terug op tv te zien. Loeki maakt zijn comeback op tv op maandag 7 juni in onder meer het reclameblok van het half acht journaal op RTL 4. Asjemenou! Loeki de Leeuw figureerde van 1972 tot 2004 in de reclameblokken van de STER. Tekst had hij niet, behalve dan ‘Asjemenou!’ dat een beroemde kreet werd. Loeki was zo verbonden met de reclame op de publieke zenders dat de prijs voor de beste reclame naar hem vernoemd is: de Gouden Loeki. Joop Geesink (1913-1984) is de geestelijk vader van Loeki. Na zijn dood nam zijn dochter Louise het werk over. Zij heeft het leeuwtje voor Samsung aangepast aan de huidige trends. In de retail en op Samsungs website samenvoororanje.nl is Loeki al actief.