Saab kiest voor doorn & roos - Promzvak

Saab kiest voor doorn & roos

Saab Nederland heeft zijn communicatie en promotie ondergebracht bij doorn & roos advertising. Aan deze keuze ging een bureauoriëntatie vooraf.http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/46925061-saab.jpgVoordat besloten werd tot een structurele samenwerking is doorn & roos gevraagd om de nieuwe Saab 9-3 op een onorthodoxe manier te helpen introduceren, wat leidde tot een campagne waarin Margreet Dolman – alter-ego van Paul Haenen – centraal stond. Uitgangspunten hierbij waren onder andere te breken met de tradities die gelden voor auto-introducties. De campagne heeft veel publiciteit en commotie opgeleverd en inmiddels geleid tot goede respons en conversie. Het bureau gaat zich in de komende periode toeleggen op een onderscheidende, maar consistente profilering van Saab. Middelenvrij denken Colin Ouwerling, sales & marketing manager Saab Nederland: ‘Saab heeft een relatief beperkt budget, waardoor we moeten zoeken naar inventieve manieren om ons onderscheidend te profileren. Doorn & roos heeft met de campagne voor de nieuwe Saab 9-3 laten zien dat zij in staat zijn out-of-the box en middelenvrij te kunnen denken én doen. We gaan de komende tijd samen met doorn & roos werken aan het merk en de merkbeleving van Saab in Nederland.’