Heineken is voor een periode van drie jaar sponsor van het Rijksmuseum. Het biermerk wordt preferred supplier. De officiële opening van het museum vindt plaats op 13 april.
In het museum komt een groot café bij de entree, en vanaf volgend jaar komen nog een restaurant en een café in de Philipsvleugel. In totaal gaat het om 500 zitplaatsen. In de tuin komt een terras met ongeveer 100 zitplaatsen. Gedurende het hele jaar wordt er Heineken-bier geschonken voor de verwachte 2 miljoen bezoekers van het museum.
Nederlandse iconen
René Hooft Graafland, Lid van de Raad van Bestuur/cfo van Heineken: ‘Het Rijksmuseum en Heineken zijn wereldwijd twee van Nederlands bekendste en meest geliefde merken. De heropening van het Rijksmuseum in april en het 140-jarig bestaan van het Heineken-merk in 2013 vormen een mooie aanleiding om deze twee Nederlandse iconen nu samen te laten werken.’
Andere sponsors van het Rijksmuseum zijn onder meer: AkzoNobel, Baker & McKenzie, JT International Company en Pon Holdings. Philips is Founder, hoofdsponsors zijn ING, de BankGiro Loterij en KPN.