REVIVAL VAN DE WUPPIE? - Promzvak

REVIVAL VAN DE WUPPIE?

Voor zijn WK-actie heeft Albert Heijn maar liefst 15 miljoen Wuppies Nederland laten ”invliegen”.De Wuppie bestaat al zo”n jaar of dertig. Wellicht is deze actie de aftrap voor weer een aantal jaren Wuppies in het straatbeeld. De Wuppie – uit het huis van Interall Group – is een aaibaar figuurtje dat met de voetjes overal opgeplakt kan worden. AH zet 7 miljoen oranje Wuppies en 8 miljoen Wuppies in de kleuren van de Hollandse vlag in de markt. Bij elke besteding van 15 euro ontvangt de AH-klant een Wuppie en bij 3 Wuppies krijgt hij, met bijbetaling, een giga oranje Wuppie. Ook is er een Wuppie-lied geschreven (Wup Holland Wup) en worden alle AH-medewerkers voorzien van Wuppie-petten. Wuppie-fanclubs De Wuppie was razend populair in de jaren ”80. Er zijn nog steeds 8 Wuppie-fanclubs en op zoekmachines is de zoekterm ”Wuppie” na al die jaren nog aanwezig. Zie ook de rubriek Newz van de eerstvolgende editie van PromZ Magazine.