Relatiegeschenk-specialisten uit Hoofddorp bundelen krachten in fusie - Promzvak
fuseren

Relatiegeschenk-specialisten uit Hoofddorp bundelen krachten in fusie

Dankzij een investering van een informele investeerder zijn de werkmaatschappijen BedrukteFles B.V., Charles.nl B.V. en De Wijnzaak B.V. uit Hoofddorp succesvol gefuseerd tot een veelbelovende scale-up op het gebied van wijnen en relatiegeschenken. Marktlink, een specialist in overnames, heeft de complexe samensmelting tussen de drie bedrijven en vier bedrijfseigenaren begeleid. Ze hebben een informele investeerder met aanzienlijke ervaring in e-commerce gevonden om de bedrijvengroep naar een hoger niveau te tillen. Hoewel de gefuseerde bedrijven voorlopig hun eigen namen behouden, opereren ze als één geheel. Het gezamenlijke doel is om de komende jaren een flinke groeiversnelling te realiseren.

Investeerder Martijn Hallewas verkocht in 2021 zijn e-commercebedrijf en heeft sindsdien geïnvesteerd in gevestigde e-commercebedrijven met veel groeipotentie. Hij stapt op een gunstig moment in bij de drie genoemde werkmaatschappijen.

Charles.nl is gespecialiseerd in de ontwikkeling van gepersonaliseerde, thematische relatiegeschenken en richt zich voornamelijk op de zakelijke markt. Het bedrijf heeft de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt. De bestaande samenwerking van vijf jaar met De Wijnzaak, een specialist in het leveren van unieke wijnen en relatiegeschenken, en tevens de fulfilment partner van Charles, wordt voortgezet als één krachtige entiteit. BedrukteFles biedt gepersonaliseerde bedrukking voor verschillende flesvormen. Deze onderneming, opgericht in 2017, draagt bij aan een unieke merkbeleving voor kanten dankzij hun diversiteit aan grafische mogelijkheden. BedrukteFles is marktleider in zijn segment.

Jeroen Peters, eigenaar van BedrukteFles, benadrukt: ”De situatie rond COVID-19 heeft aangetoond dat de keuze voor hoogwaardige thematische producten een unieke kans biedt in de markt. Met nieuwe en snellere personalisatietechnieken in eigen beheer, en het gebruik van diverse thema’s gericht op de zakelijke markt, blijft de groep concurrentie voor. We hebben een onderscheidend product waarmee we uniek zijn in Nederland op het gebied van B2B. De investeerder brengt waardevolle kennis, ervaring en netwerken mee uit de wereld van e-commerce. Dit zal van grote waarde zijn bij het uitbreiden van deze scale-up. Via e-commerce willen we een nieuwe dimensie toevoegen aan onze verkoopkanalen en de groei exponentieel versnellen, ook buiten Nederland.”

Martijn Hallewas was al bekend met Marktlink via een ander traject. Toen het bedrijf in relatiegeschenken in juli 2022 op zoek was naar een investeerder, besloot Martijn de eerste contacten te leggen. ”Er was meteen een goede klik met Jeroen”, geeft hij aan. ”Er kwam veel energie vrij tijdens onze ontmoeting. Er liggen nog serieuze mogelijkheden op het gebied van online marketing. De volgende fase van het bedrijf staat in het teken van versnelde groei online. Toch is er ook veel ruimte voor verbetering op het gebied van offline marketing. Op de lange termijn streven we ernaar om naast de Nederlandse en Belgische markten ook internationaal uit te breiden.”

Vanaf het begin van het zoektraject gaf Jeroen aan dat een packagedeal met BedrukteFles en De Wijnzaak/Charles.nl een belangrijk doel was”, aldus Roger Loontjens, die namens Marktlink de deal begeleidde samen met Jelmer Duijve. ”De drie bedrijven vullen elkaar al geruime tijd goed aan, elk met hun eigen expertise. Jeroen wilde die synergie benutten voor verdere groei.”

Na de fusie zal Jeroen Peters fulltime als directeur aan het roer blijven staan, samen met Martijn Hallewas en Stefan Heeger, de voorman van Charles.nl. Hallewas zal zelf ook een belangrijke rol spelen in de groep om de scale-up te versnellen. De bedrijven hebben ongeveer 20 werknemers in dienst.