Regenkorting en warme wanten - PromZ Vak

Regenkorting en warme wanten

Verschillende merken hebben in de afgelopen maand met ludieke acties ingehaakt op de bijzondere weersomstandigheden. Zo gaf Praxis ‘regenkorting’ in z’n webwinkel; hoe meer regen er valt, hoe hoger de korting voor de klant.

Unox haakte ook in op het ‘snertweer’. Het merk deelde op het strand van Scheveningen gratis koek-en-zopie, warme wanten en mutsen uit. Scheveningen is ook de plek waar Unox elk jaar z’n Nieuwjaarsduik houdt.

Winkeliers

Volgens onderzoeksbureau GfK hebben winkeliers last van het koude weer. Het bureau toonde aan dat er een verband bestaat tussen de financiƫle resultaten en de buitentemperatuur. Vooral de modebranche blijkt hier last van te hebben. Gfk ondervroeg 25.000 Nederlandse consumenten; ruim veertig procent van de ondervraagden zegt door het aanhoudende winterweer de modeaankopen voor het voorjaar en de zomer te hebben uitgesteld.