Qnippo's: nieuw online refundsysteem - PromZ Vak

Qnippo’s: nieuw online refundsysteem

Qnippo’s is een nieuw online clearingsysteem voor geld terug-acties. Het systeem is ontwikkeld door Strating Active Marketing, samen met Telegraaf Media Nederland. Desk Services heeft de licentie voor Nederland verworven.http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/72663423-qnippo.jpgQnippo’s is een refundsysteem dat werkt via het internet. Het systeem maakt gebruik van unieke op in verpakkingen aangebrachte codes. Door die codes in te voeren via de site van de fabrikant en speciale controlevragen te beantwoorden krijgt de consument het voordeel uiteindelijk uitgekeerd. ‘Refundacties zijn een belangrijk promotiemiddel voor merkartikelen. Door gebruik te maken van het Qnippo’s systeem behoren hoge kosten voor porto en afhandeling tot het verleden en is een actie veel sneller in te zetten,’ aldus Peter Strating (Strating Active Marketing). Kostenbesparend Telegraaf Media Nederland ziet Qnippo’s als een aanvulling voor adverteerders. Met Qnippo’s kunnen adverteerders refundacties opzetten via internet. De rechtstreekse afhandeling van de refund via internet is kostenbesparend. En de acties zijn volledig te integreren in de eigen website van de organiserende fabrikant, die ook eigenaar van de consumenten data wordt. Het is mogelijk het systeem al of niet in combinatie met media-ondersteuning in te zetten. Ruud Kreuwels (Desk Services): ‘Met deze nieuwe dienst zijn wij in staat acties sneller, efficiĆ«nter en goedkoper af te handelen. Maar het biedt vooral nieuwe kansen op het gebied van het uitbouwen van spaar- en loyaliteitsprogramma’s.’www.qnippos.nl