Promotie in een winkelcentrum heeft vaak een groter effect dan tv-reclame. Op de werkvloer kan gepromoot worden met displays, narrowcasting en proeverijen.http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/50810551-winkelkar.jpgTwintig jaar geleden waren er nog maar drie Nederlandstalige zenders, nu zijn dat er een stuk of tien, aldus Jaap de Jong, sales director bij Young Perfect Promotions. Consumenten worden bedolven onder reclame en voor de fabrikant is het volgens De Jong schieten met hagel, en dan maar hopen dat ze de consument weten te raken. Koppelen Met het koppelen van tv-activiteiten aan activiteiten op de winkelvloer, kan een beter resultaat worden geboekt, stelt hij. Een voorbeeld is sampling. De consument wordt dan als het ware vanaf de tv-commercial naar het schap begeleid. Dat werkt volgens De Jong vooral in een winkelcentrum erg goed. Er kunnen dan zo`n 5.000 mensen op een dag worden bereikt. Het bereik bij een demonstratie op de winkelvloer ligt tussen de 250 en 400 personen, aldus een bericht in Supermarkt Magazine.