Sinds ruim een jaar geeft Postbank spaarders ‘Rentepunten’ voor elke euro rente die wordt bijgeschreven. Rondom het programma draait de marketingmachine op volle toeren. Naast een paar zeer sterke punten kent het Rentepunten-programma ook zwaktes. Het potentieel lijkt nog niet volledig benut. Vooral het element ‘fun’ lijkt te ontbreken.Hans Rinsma van de Postbank: ‘Meer fun in het programma? We overwegen inderdaad om meer fun-artikelen op te nemen in de shop. De zakelijke uitstraling van het programma is een bewuste keuze. Wij denken dat dit het beste aansluit bij het karakter van Rentepunten. Tot nu toe zie ik ons gelijk bevestigd: het programma is veel populairder dan wij hadden verwacht, het aantal spaarders bij Postbank is het afgelopen jaar gegroeid en ook de hoeveelheid spaargeld is toegenomen.’ In nummer 2 van PromZ Magazine 2007, treft u een uitgebreid artikel met commentaren van promotiedeskundigen op de Rentepunten, en de reactie van Hans Rinsma.