De blauwe leeuw uit de Postbank-commercials met Jan Mulder en ”het Postbankmeisje” heeft model gestaan voor een nieuw premium. De leeuw in mini-formaat wordt cadeau gedaan aan kinderen bij het openen van een Postbank Groeirekening.De actie rond het blauwe Spaarleeuwtje – onder het motto ”Er is een kleintje geboren bij Postbank en hij lijkt precies op zijn vader” – loopt tot en met 11 november. Kinderen tot 12 jaar krijgen het Spaarleeuwtje cadeau als ze een Postbank Groeirekening openen en minimaal 45 euro per maand gaan sparen (of als hun (groot)ouders dat voor hen doen). Het premium is een spaarpot en nachtlampje in één. Als het leeuwtje in de linkervoorpoot wordt geknepen, gaat het lampje in de staart branden. Dit schakelt automatisch na circa drie minuten weer uit.
Grrr-geluidje
In samenwerking met de Postbank heeft PromAction het Spaarleeuwtje ontwikkeld en geproduceerd. Fred Plijter, verantwoordelijk voor de inkoop van premiums bij de Postbank, stelt dat het Spaarleeuwtje helemaal past in het geïntegreerde communicatiebeleid van de Postbank. “De look and feel van het Spaarleeuwtje is volledig geënt op de leeuw uit de commercials. Als je geld in de spaarleeuw stopt, maakt hij hetzelfde grrr-geluid als de leeuw in de commercials,” aldus Plijter. Hij licht verder toe dat het premium van te voren is getest. Uit de resultaten kwam naar voren dat dit premium, mede door het hoge knuffelgehalte, heel goed zou aanslaan.