Polyconcept, het moederbedrijf van PF Concept, heeft ADM Promotions verkocht. Vorig jaar deed Polyconcept ook afstand van Greenland, Polyflame en de aandelen in Zippo. Dit alles in het streven om de focus te kunnen leggen op de core business als supplier.
Polyconcept richtte ADM, dat zich richt op het leveren van promotionele producten aan multinationals, op in 1992. Het managementteam van ADM, dat inmiddels 300 medewerkers en wereldwijd 14 vestigingen telt, heeft ADM overgenomen.
Michael Bernstein, chief executive officer van Polyconcept, zegt over de verkoop onder meer: ‘Polyconcept can now focus on its core supplier business while ADM will have the freedom to grow with key accounts in our core geographies.’
Grote investeringen
Serge Mertens, directeur PF Concept Benelux, licht toe dat de verkoop past in de strategie van de Polyconcept Groep om alle focus en budget te richten op de core business, ofwel het op voorraad houden van promotionele producten, deze te voorzien van decoratie en te leveren via distributeurs. In dat kader past ook de verkoop van Greenland, Polyflame en de belangen in Zippo.
‘Om onze leidende positie in dit marktsegment in zowel Amerika als Europa te blijven behouden, zullen we alle budgetten en investeringen gebruiken voor innovatieve producten, verhoogde stocks, nieuwe decoratiemachines en IT-ontwikkelingen om met name het bestelproces verder te vergemakkelijken,’ aldus Mertens. ‘Het gaat hierbij om grote investeringen en in deze context moet dan ook de verkoop van ADM worden gezien.’