PLUIMEN INTRODUCEERT ''DOEGOED PLUIM'' - Promzvak

PLUIMEN INTRODUCEERT ”DOEGOED PLUIM”

Pluimen, het Rotterdamse bedrijf dat belevenissen cadeau geeft, introduceert de ”DoeGoed Pluim”. Hiermee kunnen ontvangers niet alleen geld geven aan een goed doel, maar ook zelf iets goeds doen.

Met de DoeGoed Pluim kunnen ontvangers een bedrag doneren aan één van in totaal elf goede doelen. Daaronder zijn bekende stichtingen, zoals de Hartstichting en Right To Play, maar ook minder bekende doelen, zoals de Stichting Gered Gereedschap, de Stichting Anders Beleven en de Stichting Motherhood. De waarde van de DoeGoed Pluim bedraagt 25, 35 of 50 euro.

Bijzonder is dat de DoeGoed Pluim meer wil bieden dan alleen financiële steun. Met deze Pluim kunnen mensen ook zelf een bijdrage leveren aan het goede doel. Zo kan de ontvanger helpen om oud gereedschap geschikt te maken voor hergebruik in Afrika of deelnemen aan een workshop sporten met gehandicapten. Volgens Pluimen-directeur Joren van der Pluijm speelt zijn bedrijf hiermee in op de trend dat mensen niet alleen geld willen overmaken, maar ook streven naar een persoonlijke band met het goede doel.

Pluimen zet zich al langer in voor charitatieve instellingen. Het bedrijf is een van de grootste geldinzamelaars voor CliniClowns. Naar aanleiding van de zeebeving in Azië werd een actie gestart voor de slachtoffers. “Wij kregen na deze verschrikkelijke ramp vragen of mensen de Pluim uit hun kerstpakket konden doneren aan Azië,” vertelt Van der Pluijm. “Daar is direct werk van gemaakt. Uiteindelijk hebben zo”n 10.000 mensen hun Pluim aan Azië gedoneerd voor een totaalbedrag van meer dan 250.000 euro.” De actie is inmiddels beëindigd.