‘We willen niet bewijzen dat we de grootste zijn, maar dat we de beste zijn in de drie assortimenten die we als multispecialist voeren,’ aldus Pieter Boonekamp, vice president sales Europe bij PF Concept.
Pieter Boonekamp: ‘Hoe probeert KLM te vechten tegen Ryanair? Met Transavia. Hoe vecht Renault tegen de Koreaanse automerken? Met Dacia. En Renault blijft de groep met dat sterke merk en goede imago. Wij geloven dat we als PF Concept de drie labels Bullet, Avenue en Label goed in de markt kunnen zetten.’
Opties
‘We hadden twee opties,’ aldus Boonekamp. ‘Of we gingen ons concentreren op onze geschiedenis om te proberen weer de beste en enige speler te worden in gifting of we gingen investeren in die drie groeimarkten. We hebben voor de laatste optie gekozen. We willen ook in het goedkope segment een prominente rol gaan spelen, en dat is voor de markt even wennen. Maar ik denk dat we dat kunnen. Daarom investeren we zeker ook in dat segment.’
Het hele interview met Pieter Boonekamp leest u in PromZ Vak nr 3, die binnenkort verschijnt.