KaartjeKado is een voucher die één persoon toegang geeft tot een film bij een Pathé-bioscoop. De voucher wordt aangeboden in een DVD-hoesje samen met een DVD waarop de nieuwste filmtrailers staan.
Het KaartjeKado is verkrijgbaar via het retailkanaal, maar niet in de bioscoop. De adviesprijs van KaartjeKado bedraagt 9,95 euro. Eind november zal KaartjeKado worden geïntroduceerd via een actie bij drogisterijketen Etos. Volgens Hajo Binsbergen van Pathé is deze actie een testcase. Na de actie zal Pathé beslissen over de toekomst van KaartjeKado. De bioscoopketen hoopt gedurende de twee actieweken tienduizend exemplaren van KaartjeKado te kunnen verkopen.
Retailkanaal
Sinds 1959 kent Nederland de Bioscoopbon, waarin alle Nederlandse bioscopen participeren. Jaarlijks worden er meer dan een miljoen Bioscoopbonnen verkocht. Binsbergen ziet KaartjeKado niet als concurrentie. "Kaartjekado wordt via het retailkanaal verkocht en niet in de bioscoop, zoals de Bioscoopbon. Daarnaast vertegenwoordigt de Bioscoopbon een geldbedrag. Als bioscoopbezoeker moet je bij inlevering van de bon bijbetalen of krijg je geld terug. KaartjeKado is als cadeau aantrekkelijker om te geven, omdat het een toegangsbewijs is voor een film."
Ook Bioscoopbon ziet KaartjeKado niet als concurrentie. "KaartjeKado is alleen in te leveren bij Pathé, terwijl de Bioscoopbon in elke bioscoop geldig is," aldus een zegsman. Succesvolle proef Pathé zet meer middelen in om zijn bezoekersaantallen te verhogen. Zo introduceert de bioscoopketen eind oktober de Pathé Unlimited, een maandabonnement op de bioscoop voor €17,50. De consument moet minimaal vier maanden abonnee blijven en kan daarna opzeggen.
Eerder dit jaar werd in Groningen een succesvolle proef met het concept gehouden. Het aantal abonnees was boven verwachting en abonnees gingen gemiddeld 1,2 keer per week naar de bioscoop. Pathé verwacht circa 17.500 abonnementen te gaan verkopen.